Dina cookies, ditt val!

Agent Smith använder obligatoriska cookies för att webbplatsen ska fungera samt cookies för analys, anpassat innehåll och för att ge dig en mer relevant upplevelse på vår webbplats. Vi delar informationen till de annons- och analysföretag vi arbetar med. Genom att klicka Acceptera samtycker du till vår användning av cookies. Anpassa dina val här och läs gärna mer kring vår Integritetspolicy

Tillåt alla cookies

Cookies som behövs för att sajten ska fungera korrekt. Går ej att stänga av.

Alltid aktiv

Dessa cookies ger oss information om hur vår webbplats används och ger oss möjlighet att förbättra den och liknande funktioner.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Cityreklam

Bakgrund

Cityreklam vann under 2022 upphandlingen för att driva alla externa reklamytor på SL:s bussar. Fler kaféer, restauranger, cykelbanor och elscootrar i stadsbilden har bidragit till ett nytt folkmyller på gatorna – exponeringen och räckvidden för SL:s bussar är på rekordnivåer till följd av detta. Nu behövde de snabb hjälp för att börja sälja sina ytor.

Uppdrag

Agent Smith fick i uppdrag att ta fram logotyp, grafisk profil, hemsida och en helt ny språkdräkt. Inför arbetet anordnade vi en workshop där en av insikterna blev att en tonalitet som som skiljde sig från det gängse corporatemanéret var önskvärd. Uppdraget bestod till stora delar i att skapa Cityreklams röst. När fundamentet lagts ville Cityreklam även visa sig med en varumärkeskampanj.

Lösning

För logotypen blev lösningen ett designspråk som ligger i tiden. Minimalistiskt men med finurlig symbolik. Bokstäverna C och R i kombination bildar ett busshjul som i animerad form börjar snurra – symboliskt för busstrafik i ständig cirkulation.

För att befästa Cityreklams utmanarposition på marknaden valde vi att namnge bussytorna de säljer med slangutryck. Ett kul sätt att dessutom skapa minneskrokar för kunderna.

När Cityreklam var redo att lanseras stod Agent Smith för varumärkeskampanjen. Idén för kampanjen var att visa hur effektivt mediet fungerar genom att säga det självklara; du känner inte till ett budskap förrän du nås av det.

Agent Smith case Cityreklam
Nästa projekt
Garantell - Branding

Vill du ha en dyr, långsam och osmidig kreativ lösning? Då rekommenderar vi att du söker dig till en traditionell reklambyrå.

Du blir glad av att inte
göra som alla andra.

Det är vår erfarenhet i alla fall. Om våra kunder är lika nöjda som våra leverantörer så är det något som inte stämmer. Med hur alla andra gör alltså. Därför är vi bombsäkra på att vi gör rätt i att gå emot strömmen.

Slösa inte med din tid
(eller dina pengar).

Eftersom du slipper lägga tid på att hitta, bedöma och få tag i de bästa kreatörerna sparar du en massa tid som du kan använda till annat. T.ex att lära dig åka inlines.

MAILA OSS!